خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

بیانیه-ماموریت-سازمان

بیانیه-ماموریت-سازمان(mission statement) یک سند مدون است بیان می‌کند که فلسفه وجودی سازمان چیست و برای چه منظوری تاسیس شده است و اهداف چیست. چه محصولات و خدماتی را و به چه کسانی شامل مشتریان و سایر ذینفعان عمومی، دولتی و خصوصی فرآهم نماید.

همچنین در بیانیه ماموریت ما می توانیم به ارزش ها، باور ها، اعتقاد سازمان در ارتباط با محصولات و خدماتش، مشتریان، جامعه، محیط زیست و…… دست یابیم.

تعاریف ماموریت

ماموریت را رسالت، وظیفه، شغل تعریف می کنند که در موضع استراتژی کلمه رسالت و وظیفه درست تر به نظر می رسند.

محتوای بیانیه-ماموریت-سازمان

بیانیه-ماموریت-سازمان بایستی بر اساس واقعیات سازمان تدوین شده و همچنین دست یافتنی بوده و نشان دهنده مسیر استرتژیک سازمان باشد.

چگونه از بیانیه-ماموریت-سازمان استفاده کنیم؟

برای استفاده بهتر از بیانیه ماموریت، سازمان ها میبایست ضمن تهیه، تدوین و درج متن بیانیه ماموریت در کلیه فرآیند های سازمانی، آنرا از طریق درک، در سازمان تبدیل به یک باور و اعتقاد نمایند. همچنین بند ها و اهداف تعیین شده آنرا در وظایف و عملیات های فرآیندی و به صورت قابل اندازه گیری به اجرا درآوردند.

رابطه‌ی بیانیه-ماموریت-سازمان و بازاریابی استراتژیک

امروزه سازمان های موفق تلاش می‌کنند بیانیه‌ مأموریت خود را بر اساس مسئولیت‌ها و دامنه فعالیت‌های تولیدی/خدماتی، اجتماعی و اخلاقی تعریف کنند چرا که عملکرد نامناسب و غیر استاندارد فرآیند های سازمانی می تواند نتایج زیانباری را در حوزه ایمنی و زیست محیطی برای جامعه به ارمغان آورد که این پیامدهای منفی می تواند  رابطه بلند مدت، اعتماد و وفاداری مشتریان را نسبت به سازمان از بین برد.

برنامه استراتژیک چیست؟

بیانیه چشم انداز سازمان

ارزش های اصلی (هسته ای)

چرا-به-استراتژی-نیازمندیم؟

مراحل برنامه ریزی استراتژیک

بازگشت به صفحه قبل

بیانیه-ماموریت-سازمان
بیانیه-ماموریت-سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

X