خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

تئوری-برابری-آدامز

بر اساس تئوری-برابری-آدامز، کارکنان سازمان همواره در حال مقایسه پاداش های دریافتی خود(مادی و معنوی) با دریافتی همکاران خود در داخل سازمان و همچنین دریافتی همکاران هم رده در سایر سازمان های مشابهه هستند و این امر نقش موثری در انگیزه و عملکرد آنان دارد.

طبق مطالعات آدامز کارکنان ابتدا شرایط خود را با همکاری هم رده در داخل سازمان مقایسه می کنند که در صورت احساس برابری سپس خود را با کارکنان هم رده در سازمانهای مشابهه مقایسه می نمایند.

این مطالعات نشان داد در هر کدام از مقایسه ها در صورتیکه فرد احساس نابرابری داشت، دچار افت انگیزه گردید و به دنبال آن تلاش و عملکرد وی نیز کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

X