Breaking News

چک لیست ممیزی داخلی ایزو 9001

تومان123,000

چک لیست ممیزی داخلی ایزو 9001

این سند بر اساس الزامات استاندارد ISO 9001:2015  تهیه شده است

حج فایل: 344 کیلو بایت

فرمت فایل: Word

ویرایش: 01

تعداد صفحه: 15

تهیه کننده: داریوش علیمرادی

توضیحات

چک لیست ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

چک لیست ممیزی داخلی ایزو 9001 سندی است که سازمان های بر اساس الزامات استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 تهیه و تدوین می نمایند تا بوسیله آن سازمان خود را مورد ممیزی قرار دهند و از انطباق سیستم مدیریت کیفیت با الزامات استاندارد، الزامات خود سازمان و سایر الزامات قانونی و مقرّراتی اطمینان حاصل نمایند.

علی الرغم عدم الزام استاندارد برای تهیه چک لیست ممیزی داخلی، بسیاری از سازمان به منظور افزایش کیفیت فرآیند ممیزی اقدام به تهیه و تدوین چک لیست ممیزی می نمایند.

نحوه تدوین چک لیست ممیزی داخلی ISO 9001:2015 چیست؟

نحوه تکمیل چکلیست ممیزی داخلی ایزو 9001 به دو صورت استانداردی و فرآیندی که نوع استانداردی به صورت عمومی و بر اساس بندهای ISO 9001:2015 تهیه و در اختیار کاربران سیستم های مدیریت قرار می گیرد که چک لیست ممیزی داخلی موجود در این سایت نیز از همین دست می باشد و نوع فرآیندی آن بر اساس ماهیت فرآیند های سازمان و مطابق بندی های استاندارد ایزو 9001:2015 تهیه و تدوین می گردد که خاص همان سازمان بوده و در دیگر سازمان ها کاربرد ندارد.

ممیزی داخلی

چک-لیست-ممیزی-داخلی-ایزو-9001

نحوه انجام ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت چگونه است؟

اگر شما قصد انجام ممیزی داخلی در سازمان خود دارید در اولین قدم باید دارای یک برنامه داخلی به صورت شش ماهه، سالیانه و غیره را داشته باشید و در قدم دوم تیم ممیزی داخلی آموزش دیده را انتخاب نمایید که قرار است در فرآیند ممیزی داخلی شرکت نمایند.

پس از انتخاب تیم ممیزی داخلی برنامه اجرایی ممیزی داخلی را شامل دامنه ممیزی (Scope)، واحد ها و فرآیند های مورد ممیزی، ممیزان، ممیزی شوندگان، تاریخ ساعت شروع ممیزی (Opening) و ساعت پایان ممیزی (Closing)، مستندات مورد ممیزی، نحوه ممیزی (On site-Of site) و غیره را تهیه و به منظور اطلاع رسانی با سازمان مورد ممیزی ارجاع نمایید و سپس در زمان مقرّر به محل های مورد ممیزی مراجعه نمایید و بر اساس چک لیست ممیزی سازمان و فرآیند ها رو مورد ممیزی قرار دهید.

واحد های سازمانی:

واحد ها شامل بخش های تفکیکی از ساختار رسمی سازمان می باشد همانند واحد اداری، واحد بازرگانی و غیره.

فرآیند ها

فرآیند ها شامل روند و مراحل اجرای بخش هایی از سیستم مدیریت کیفیت می باشد که در درون واحد های سازمانی قرار دارد همانند فرآیند آموزش، جذب و نگهداشت نیروی انسانی که در واحد منابع انسانی یک سازمان قرار دارد.

نحوه تکمیل چک لیست ممیزی داخلی ایزو 9001:2015 چگونه؟

در فرآیند ممیزی به صورت مصاحبه، مشاهده عملیات ها، محصولات/خدمات و غیره، مطالعه اسناد و سوابق اقدام به جمع آوری شواهد و ثبت در چکلیست ممیزی نمایید که پس از تکمیل چکلیست باید شواهد را با الزامات استاندارد ISO 9001:2015 مورد ارزیابی قرار دهید که نتیجه آن ایجاد یافته های ممیزی است که تعیین کننده میزان انطباق سیستم مدیریت کیفیت با الزامات استاندارد می باشد. 

نحوه تهیه چکلیست ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت چگونه است؟

فایل word چکلیست ممیزی مدیریت کیفیت ایزو 9001 در این صفحه قرار داده شده است که دارای 15 صفحه و 344 کیلوبایت می باشد که تمام بند های استاندارد ایزو 9001:2015 را پوشش می دهد لذا ما پیشنهاد می کنیم در صورت دانلود این چکلیست و در صورتیکه شما در سازمانتان طراحی محصول/خدمت ندارید، الزامات این بند را مستثناء(یعنی در ممیزی داخلی در نظر نگیرید و در نظامنامه یا هر سند دیگر ذکر نمایید که بند طراحی در سازمان شما کاربرد ندارد) نمایید. نحوه دانلود بسیار آسان است و شما تنها با چند کلیک و پس از تکمیل فرآیند خرید، فایل مذکور را به صورت ورد دریافت خواهید نمود.

دانلود رایگان استاندارد ایزو 9001:2015

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چک لیست ممیزی داخلی ایزو 9001”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X