خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مشاوره ایزو ۱۰۰۰۱

امروزه با افزایش میزان رقابت در بازارهای محصول و کالا و همچنین تغییر مداوم نیاز ها و خواسته های مشتریان، احتمال ایجاد نارضایت مشتریان وجود دارد و سازمانها نیز به دلیل درگیر بودن در مسائل تولید، مالی، نیروی انسانی…و همچنین به دلیل عدم وجود فرآیند و سازوکار مشخص برای رسیدگی و پاسخگویی به این قبیل نارضایتی ها که نتیجه آن عدم ارائه پاسخی روشن و قانع کننده به مشتری است که موجب نارضایتی بیشتر مشتریان شده و احتمال از دست دادن بخشی و یا کل یک بازار می گردد.

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ که آخرین ویرایش آن ۲۰۱۸ میلادی است به عنوان یک سیستم مدیریت رسیدگی به شکایت مشتریان اقدام به ایجاد یک فرآیند و  چهار چوب مشخص و با رویکرد ریسک/فرصت برای پاسخگویی به شکایات مشتری مینماید که شامل موارد عناون شده در زیر است:

  • نحوه دریافت شکایت
  • مسئول دریافت شکایت نحوه و زمان
  • نحوه و زمان اطلاع دهی به مشتری
  • تعیین وضعیت شکایت از نظر اهمیت و بررس
  • شناسایی و بررسی علل شکایت
  • تعیین اقدامات اصلاحی
  • برنامه ریزی انجام اقدامات اصلاحی
  • پیگیری انجام اقدامات برنامه ریزی شده
  • اصلاح کالا/خدمت بهبود یافته و
  • تحویل به مشتری
  • بررسی میزان افزایش رضایتمندی مشتری
  • بازسازی رابط مثبت متقابل با مشتری
  • بستن شکایت
X