نگهداری سیستم های مدیریت
نگهداری سیستم های مدیریت

نگهداری سیستم های مدیریت

نگهداری سیستم‌های مدیریت یعنی برنامه ریزی، آموزش، انجام و نظارت بر کیفیت اجرا و بهبود سیستم مدیریت مطابق الزامات استاندارد، سازمانی و مقرراتی مربوطه توسط مشاور ایزو.

مشاور نگهداری سیستم‌های مدیریت می تواند فرد حقیقی یا حقوقی باشد که در هر دو صورت دارای وظایف مشخصی در مقابل سازمان مشتری می باشد و باید صلاحيت و شایستگی لازم برای نگهداری و بهبود سیستم کیفیت داشته باشند.

نگهداری سیستم های مدیریت یکی از موضوعات و چالش های هزینه بر برای سازمانها است که علاوه بر صرف وقت و هزینه های گاه بیش از حد موجب هدر رفتن انرژی کارکنان و مدیریت می گردد.

چرا نگهداری سیستم های مدیریت برای سازمان‌ها تبدیل به یک چالش می گردد؟

نگهداری سیستم های مدیریت به این خاطر تبدیل به چالش می گردد که در بعضی سازمان ها بنا به دلایل مختلف از انتخاب و جذب یک کارشناس مسلط به امور سیستمی پرهیز می گردد و در عوض امور سیستمی را به یکی از کارکنان فعلی خود (کارمند/کارشناس و…) واگذار می نمایند که این کارشناس علی رغم گذراندن دوره های آموزشی مرتبط به دلیل مشغله های کاری مسئولیت های اصلی خود قادر به اجرا و نظارت بر عملکرد صحیح سیستمهای مدیریت موجود نبوده و در نتیجه هزینه های ناخواسته نگهداری، به روز آوری و تمدید گواهینامه سیستم های مدیریت افزایش یافته و در پایان سازمان از اهداف اصلی خود یعنی بهبود فرآیند ها و ایجاد اثر بخشی سازمانی باز می ماند.

مزایا و معايب واگذاری نگهداری سیستم مدیریت کیفیت سازمان به مشاور ایزو (ISO)

ارائه خدمات مشاوره نگهداری و بهبود سیستم مدیریت کیفیت سازمان به مشاور بیرونی به عنوان تامین کننده دارای مزایا و معایب متعددی است که در ذیل به تعدادی از آنها می‌پردازیم که ماهیت آنها می تواند از سازمانی به سازمانی دیگر متفاوت باشد:

مزایای نگهداری سیستم‌های مدیریت توسط مشاور ایزو

به روز بودن دانش و آگاهی مشاور به الزامات استاندارد و سیستم‌های مدیریت.

آموزش و ارتقای کارکنان شرکت.

ايجاد نظم و انضباط در اجرای سیستم مدیریت مطابق یک برنامه مدون.

یکپارچه سازی اجرای سیستم مدیریت در راستای اهداف سازمان.

به روز کردن مستندات سیستم کیفیت.

به روز و واقعی بودن سوابق اجرای سیستم کیفیت.

ممیزی همواره سیستم و فرآیندها و شناسایی و اعلام به موقع عدم انطباق های واحدها.

بهبود عملکرد فرآیندها و کل سیستم مدیریت.

کاهش هزینه‌های جذب و بکارگیری دائم برای نگهداری سیستم(کارشناس تضمین کیفیت).

معایب نگهداری سیستم‌های مدیریت توسط مشاور ایزو

وابسته شدن سازمان به مشاور جهت اجرای سیستم کیفیت.

تمایل کمتر بعضی مدیران و سرپرستان به پذیرش مسئولیت در اجرای سیستم.

عدم آشنایی‌های مشاور به فرآیندها و محصولات شرکت نسبت به فرد داخلی.

مشاور نگهداری سیستم‌های مدیریت

شرکت کیفیت پژوهان آریا به منظور کاهش هزینه های اضافی مربوط به نگهداری سیستم های مدیریت و همچنین افزایش سطح عملکرد فرآیند ها و اثر بخشی کلی سیستم، آماده است تا با سازمانهای دولتی، شرکتهای تولیدی/صنعتی و خدمات به صورت حضوری و یا به منظور کاهش ریسک انتقال ویروس کرونا به صورت غیر حضوری و با هزینه های به مراتب پایین تر همکاری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp