توضیحات
دانلود روش اجرایی رسیدگی به شکایت مشتری بر اساس الزامات بند های ایزو 10002:2018 تهیه شده است که شامل متن روش اجرایی، فرم رسیدگی به شکایت مشتری و فرم پیگیری شکایت بوده و در فرمت word می باشد.
دانلود روش اجرایی رسیدگی به شکایت مشتری
رسیدگی به شکایت مشتری چیست؟
- رسیدگی به شکایت مشتری در سازمان هایی که اقدام به پیاده سازی ایزو 10002 نموده اند به صورت یک رسالت در آمده است که هدف از آن رسیدگی به موضوعاتی است که باعث نارضایتی مشتری از موارد زیر شده است:
- عدم تطابق کیفیت محصول با خواسته های وی
- تاخیر در ارائه محصول/خدمت
- حمل و تحویل نامناسب
- افزایش هزینه های اضافی حمل
- عدم پاسخگو بودن کارشناسان نسبت به الزامات مشتری
- برخورد نامناسب کارمندان با مشتری
- تغییر در قیمت ها نسبت به توافق قبلی
- و سایر عوامل دیگر
فرآیند رسیدگی به شکایت مشتری
به منظور انجام و برآورده سازی الزامات استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲، سازمانها می بایست اقدام به طراحی فرآیند رسیدگی به شکایت نمایند که می تواند شامل موارد زیر باشد:
به منظور تسهیل در ثبت و اعلام شکایات از سوی مشتریان، سازمان فرآیند رسیدگی به شکایت مشتری را در اختیار آنان قرار میدهد.
سازمان می تواند اطلاعات مرتبط با نحوه اعلام شکایات توسط مشتری و نحوه وصول شکایت را از طریق درج در سایت شرکت، درج در شبکه های اجتماعی، قراردادن فرآیند در جعبه محصولات و……به اطلاع مشتریان برساند.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.