Breaking News

دانلود-رایگان-روش-اجرایی-اقدام-اصلاحی

روش اجرایی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه ایزو 13485

متن روش اجرایی اقدام اصلاحی جهت دانلود-رایگان-روش-اجرایی-اقدام-اصلاحی در این پست قرار داده شده است که نمونه ای از مستندات شرکت کیفیت پژوهان آریا می باشد.این مستندات شامل متن روش اجرایی اقدام اصلاحی، صفحه روی جلد و فرم ثبت اقدامات اصلاحی می باشد که به صورت فایل وورد بوده و قابلیت اصلاح و بازنگری دارد.

اقدام اصلاحی چیست

فرآیند اقدام اصلاحی به شناسایی موارد نامنطبق در فرآیندها، محصولات، خدمات و سیستم گفته می شود که هدف از آن مطابق الزامات استاندارد ISO 9001:2015 نشان دادن واکنش به موارد نامنطبق، بررسی پیامد ها، علل ریشه ای و تعیین اقدامات اصلاحی

با هدف پیشگیری از تکرار و بروزآن در آینده و یا در سایر فرآیند ها و یا محصولات مشابهه است. در هنگام شناسایی عدم انطباق می بایست پیامد های عدم انطباق و لزوم تغییرات در سایر محصولات، فرآیند ها و سیستم مورد بررسی قرار گیرد که این امر موجب کاهش ریسک موراد گفته شده ناشی از عدم انطباق می گردد.

پس از شناسایی عدم انطباق و در مرحله دوم فرآیند اقدام اصلاحی، با تکنیک هایی همچون ۵ چرا و یا نمودار ایشی کاوا(استخوان ماهی) تیم مسئول انجام اقدام اصلاحی تلاش دارد تا علل ریشه ای اقدام اصلاحی را شناسایی و جهت حذف و یا کاهش اولویت بندی نماید چرا که در بروز یک عدم انطباق ممکن است چند علل تاثیر گذار باشند ولی تاثیات تمامی آنها یکسان نمی باشد و علتی حذف می گردد که بیشترین تاثیر را در ایجاد عدم انطباق داشته.

در مرحله بعدی اقدام های متناسب جهت کاهش و یا حذف عدم انطباق توسط تیم تعیین می گردد و طی ماتریسی مناسبترین اقدام انتخاب می گردد که می تواند این انتخاب بر مبنای شاخص هایی همچون میزان اثر بخشی احتمالی اقدام، هزینه انجام و سرعت در دستیابی به نتیجه صورت گیرد.

 

 

 

فرآیند انجام اقدام اصلاحی

  1. شناسایی مساله
  2. تجزیه و تحلیل مساله
  3. شناسایی علل ایجاد مساله
  4. تعیین راهکارها
  5. انتخاب بهترین راهکارها
  6. انجام راهکارها(اقدامات)
  7. ارزیابی اثربخشی اقدامات
  8. تکرار قدم های ۴ تا ۷ (در صورتیکه از تعیین دقیق علل ریشه های اطمینان وجود داشته باشد در غیر اینصورت تکرار از قدم سوم شروع می شود)

 

دانلود رایگان روش اجرایی اقدام اصلاحی

 

               

    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X