هدف از ایجاد سیستم سنجش رضایت کارکنان:
ایجاد سیستم سنجش رضایت کارکنان به منظور اندازهگیری و ارزیابی سطح رضایتمندی کارکنان از بودن در سازمان است که شامل شرایط فیزیکی محیط کار، برخورد مدیران و کارفرماین آنها، شرایط روحی و روانی محیط کار، محیط اجتماعی کار و غیر ه می باشد که در صورتکیه رضایت آنان پایین باشد موجب افت عملکرد می گردد.
مزایای سنجش رضایت کارکنان:
طبق نظر خبرگان مدیریت، شناسایی و مطالعه عوامل نارضایتی و تلاش سازمان جهت حذف و یا کاهش این عوامل صرفا، از ایجاد نارضایتی و افت عملکرد جلوگیری می نماید و موجب افزایش رضایت و عملکرد کارکنان سازمان نمی گردد و آنچه که موجب افزایش رضایت، خوشنودی و عملکرد نیروی کار می گردد عوامل معنوی در کار همانند احترم، حق انتخاب، تصمیم گیری و غیره است.
دستورالعمل رضایت کارکنان IATF 16949
شاخصهای ارزیابی میزان رضایت کارکنان:
۱. میزان رضایت از شرایط محیط کار: شامل عواملی مانند سرو صدا، روشنایی، ایمنی، تهویه، ساعات کاری، تعادل بین کار و زندگی خانوادگی و…
۲. میزان رضایت از پاسخگویی مدیریت: میزان رسیدگی و پاسخگویی مدیران سازمان به مسائل و مشکلات نیروی کار.
۳. میزان رضایت از میزان دستمزد و شرایط پرداخت ها: شامل رضایت از دستمزد دریافتی و شرایط پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان در زمان مقرّر.
۴. میزان رضایت از محیط اجتماعی: شامل نبود تبعیض، تعارض و اصطکاک بین کارکنان و سرپرستی.
۵. میزان رضایت از محیط روانی: عدم فشار کاری، استرس و غیره .
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.