Breaking News

پیاده سازی و استقرار ایزو ISO

فلسفه پیاده سازی و استقرار ایزو ISO از چه زمانی بوجود آمد؟

فلسفه ایجاد سیستم های مدیریت ایزو ISO بعد از انقلاب صنعتی و شروع تولید انبوه بوجود آمد که دلیل این امر ایجاد صنایع بزرگ در غرب به ویژه اروپا و آمریکا و افزایش روز افزون تولید به دلیل تقاضای بازار و پدیده مصرف گرایی و … بود.

کنترل تولید در اوایل قرن بیستم

در این دوران کنترل فرآیند عملا وجود نداشت یا غیر سیستماتیک بود و صرفاً کنترل محصول در خط تولید و نهایی صورت می گرفت که این امر موجب ایجاد هزینه های هنگفت بازرسی کیفی(QC) برای کارخانه ها می گردید و در مقابل مانع مرجوع شدن کالا از طرف مشتری نیز نمی شد چرا که درصد خطای تایید کالای نامنطبق و ارائه مجوز خروج به دلیل حجم زیاد محصولات نامنطبق وجود داشت.

اولین سیستم مدیریت در صنعت حهانی

همین موضوع جرقه های اولیه ایجاد سیستم های مدیریت را زد که منجر به ایجاد اولین سیستم مدیریتی مدون و نظام یافته تحت عنوان QS 9000 توسط سه شرکت جنرال موتورز، فورد و کرایسلر گردید و در سال ها بعد سازمان جهانی ایزو تشکیل گردید و موضوع تدوین، پیاده سازی و استقرار ایزو ISO شکل گرفت.

پیاده سازی و استقرار ISO 9001

پیاده سازی و استقرار ISO 9001

پیاده سازی و استقرار ISO 9001 به عنوان سیستم مدیریت کیفیت به سازمان های کمک می نماید تا با استقرار آن، فرآیند ها، فعالیت ها و عملیات ها مطابق یک الگوی منظم و دقیق بر اساس الزامات این استاندارد، برنامه ریزی، اجرا و تحت کنترل در آیند. ادامه

پیاده سازی و استقرار ISO 14001

پیاده سازی و استقرار ISO 14001

پیاده سازی و استقرار ISO 14001 به عنوان یک سیستم مدیریت زیست محیطی، مربوط به سازمان هایی است که از طریق محصولات، خدمات، فرآیند ها، فعالیت ها و یا عملیات های خود موجب ایجاد آلایندگی زیست محیطی شده که تبعاتی را برای سازمان و جامعه از طریق ایجاد آسیب به محیط زیست شامل هوا، آب، خاک، گیاه، جانور ایجاد می کنند. ادامه

پیاده سازی و استقرار ISO 45001

پیاده سازی و استقرار ISO 45001

پیاده سازی و استقرار ISO 45001 به عنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی امروزه به یکی از ضروری ترین نیاز سازمان ها در حوزه پیاده سازی و استقرار استاندارد های ایزو تبدیل شده است چرا که لزوم توجه به بهداشت جسم و روح نیروی کار و همچنین حفظ سلامتی آنان در مقابل شرایط مخاطره آمیز در فعالیت ها و عملیات های روزانه (روتین-غیر روتین) اهمیت زیادی یافته است و دلیل این امر نقش انکار ناپذیر نیروی انسانی کارآمد و سالم در پیشبرد اهداف و استراتژی های سازمان اهمیت زیادی یافته است ادامه.

پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه IMS

پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه IMS

به فرآیند یکپارچه سازی چند سیستم مدیریتی با ساختارهای یکسان الزامات استاندارد را در سازمان و مدون نمودن مستندات در قالب یک سیستم واحد را سیستم مدیریت یکپارچه IMS می گویند که معمولا در خصوص استاندارد هایی بکار می رود که از نظر ساختاری قالبی شبیه به هم دارند که عمومی ترین این سیستم ها سه استاندارد زیر می باشد:
مدیریت کیفیت ISO 9001:2015
مدیریت زیست محیطی ISO 14001
مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ISO 45001

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X