Breaking News

روش اجرایی پایش و اندازه گیری

تومان65,000

روش اجرایی پایش و اندازه گیری

شامل مستندات زیر است:

متن روش اجرایی

فرم گزارش پایش و اندازه گیری

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل ها: word

حجم فایل: 149 کیلوبایت

تاریخ بازنگری:  1401

تهیه کننده: کیفیت پژوهان آریا

توضیحات

روش اجرایی پایش و اندازه گیری یک از روش های اجرایی کلیدی در استاندارد ایزو 9001 است که در بند 9 به عنوان یک الزام تعیین شده است. به همین منظور ایجاد یک روش اجرایی مدون مسیر فرآیند پایش و اندازه گیری را روشن تر می نماید.متدهای پایش و اندازه گیری و نحوه محاسبه شاخص های فرآیند از نظر فرمول محاسبه بسته به نوع شاخص و دوره های تعیین شده از سازمانی به سازمان دیگر می تواند متفاوت باشد.

در واقع پایش و اندازه گیری یکی از مهمتری بخش های پیاده سازی و استقرار ایزو 9001 است چرا که طی آن عملکرد فرآیند ها، سیستم مدیریت و دستیابی به اهداف و اثربخشی بعضی اقدامات به صورت کمی محاسبه شده و در قیاس با معیار پذیرش شاخص ها مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های پایش و اندازه گیری شاخص ها

همانطور که گفته شد، تکنیک های پایش و اندازه گیری شاخص های عملکرد فرآیند ها و محصولات از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است و شما می توانید پایش و اندازه گیری شاخص ها را با استفاده از چک لیست ها، پرسشنامه، فرم های جمع آوری داده ها و غیره به انجام برسانید. در زیر مثال هایی از پایش و اندازه گیری شاخص های عملکرد سازمانی با هم مرور می نماییم.

شاخص پایش دوره پایش ابزار پایش نحوه پایش مسئول
انطباق سیستم مدیریت کیفیت سازمان سالیانه چکلیست ممیزی تعداد پرسشهای منطبق تقسیم بر تعداد کل پرسشها×(100) نماینده مدیریت
اثر بخشی آموزش سه ماهه پرسشنامه میزان امتیاز کسب شده هر فرد تقسیم بر امتیاز مورد انتظار برای هر فردا×(100) کارشناس آموزش
فرکانس خرابی ماشین آلات(MTBF) شش ماهه فرم ثبت خرابی ها جمع بازه های خرابی ماشین تقسیم بر تعداد بازه ها مدیر PM

 

 

روش اجرایی پایش و اندازه گیری ایزو
روش اجرایی پایش و اندازه گیری ایزو

خروجی پایش و اندازه گیری چیست؟

در صورتیکه نتایج کسب شده نسبت به معیار پذیرش بالاتر باشد(شاخص های افزایش-مثبت) و پس از انجام تحلیل داده ها، سازمان با رویکرد چرخه دمینگ (PDCA) از آن به عنوان یک فرصت بهبود استفاده نموده و در قالب یک پروژه بهبود مستمر تعریف و به اجرا در خواهد آمد و در صورتیکه نتایج کسب شده پایین تر از معیار پذیرش شاخص مربوطه باشد، سازمان پس از انجام تجزیه و تحلیل و اطمینان از پیامد های منفی شاخص، آنرا تحت عنوان یک عدم انطباق در نظر گرفته و با رویکرد PDCA ، اقدام اصلاحی تعریف و به اجرا در خواهد آورد.

 دانلود روش اجرایی پایش و اندازه گیری

در این سایت روش اجرایی پایش و اندازه گیری و همچینن شاخص فرآیند ها (مدون در شناسنامه فرآیندها) به صورت فایل ها آماده قرار داده شده است که می توانید آنرا دانلود و به عنوان الگو مد نظر قرار دهید.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روش اجرایی پایش و اندازه گیری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X