Breaking News
چرخه-عمر-محصول
چرخه-عمر-محصول

چرخه عمر محصول

منظور از چرخه-عمر-محصول در ایزو ۱۴۰۰۱، تمام مراحل ضروري برای تولید یک محصول و یا ارائه یک خدمت است که عموماً در تولید شامل موارد زیر است:

چرخه-عمر-محصول

طراحی:

تهیه مواد اولیه

حمل و نقل

انبارش مواد

تولید(عملیات ها)

تحویل به مشتری

مصرف

مشاور-ایزو-14001

استاندارد ایزو 14001:2015 با در نظر گرفتن چرخه عمر محصول در شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی توسط سازمان جهانی استاندارد به عنوان یک الزام تعیین شده است.

به همین منظور سازمان ها در هنگام تعیین جنبه ها می بایست چرخه عمر محصول را طول فرآیند های طراحی، تهیه مواد اولیه، حمل و نقل، انبارش، تولید و مونتاژ، تحویل مصرف را در نظر ی گیرند و ضمن ارزیابی جنبه های هر مرحله و پیامدهای احتمالی بر عملکرد زیست محیطی سازمان، نحوه و شرایط دفع ایمن زیست محیطی را برای تمام مرحل چرخه عمر تعیین می نمایید.

از مهمترین مراحل اجرای رویکرد چرخه عمر، فرآیند طراحی است که طی آن تمام ریسک های مربوط به عملکرد محصول، مواد بکار رفته در آن، مصرف انرژی توسط محصول، قطعات بکار رفته در محصول، نحوه و شرایط معدوم سازی تعیین می گردد و می بایست با محیط زیست دارای سازگاری باشد.

با این رویکرد جنبه های زیست محیطی هر مرحله شناسایی و مورد ارزیابی قرار می گیرد که طی آن جنبه های زیست محیطی با سطح جنبه بالا طی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه تحت کنترل قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X