Breaking News
مشاوره ایزو 45001
مشاوره ایزو 45001

مشاوره ایزو 45001

به فرآیند مطالعه سازمان، طرحریزی سیستم، مستندات سازی، آموزش و نظارت بر اجرای سیستم ایمنی شغلی تا اخذ گواهینامه ISO 45001، مشاوره ایزو 45001 گفته می شود که بسته به نوع سازمان و کسب و کارش، صلاحیت کارکنان، مخاطرات شغلی مربوطه، توانمندی و تجربه های مشاور ایزو 45001، تعداد مستندات تدوین شده، زمان و نحوه پیاده سازی و استقرار ISO 45001 از یک سازمان به سازمان دیگر می تواند کمی متفاوت باشد.

نحوه مشاوره ایزو 45001 توسط مشاور

اگر می خواهید بدانید مشاور ایزو 45001، فرآیند پیاده سازی و استقرار استاندارد ISO 45001 را چگونه پیش می برد این مطلب را تا انتها بخوانید. در فرآیند مشاوره ایزو 45001 مشاور به همراه تیم داخلی سازمان اقدام های کلیدی را به عمل می آورد که از جمله آنها طرحریزی سیستم  مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، تدوین مستندات الزامی و کاربردی، شناسایی و ارزیابی مخاطرات شغلی، شناسایی عوامل زیان آور شغلی، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی( این فعالیت در صورت وجود تجهیزات کالیبراسیون در داخل سازمان توسط سازمان مشتری صورت می گیرد و در غیر اینصورت با درخواست و پیگیری سازمان، توسط شرکت های مورد تایید وزارت بهداشت انجام می شود و سپس نتایج آن جهت بکارگیری در ارزیابی مخاطرات شغلی توسط تیم استقرار بکار گرفته می شود.

مشاور ایزو 45001
مشاور ایزو 45001

نحوه شناسایی و ارزیابی مخاطرات شغلی ایزو 45001

در این فرآیند که در طول مشاوره ایزو 45001 صورت می گیرد لازم است ابتدا پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی توسط شرکت های ذیصلاح و بوسیله ابزارهای کالیبره شده انجام گردد و سپس با در نظر گرفتن نقاط پر ریسک گزارش پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی، تیم ارزیابی مخاطرات اقدام به شناسایی و ارزیابی مخاطرات نماید و در پایان اقدامات لازم در راستای حذف و یا کاهش منبع ریسک(عوامل ایجاد مخاطرات) تعیین و طی برنامه ریزی مشخص به اجرا در خواد آمد.

پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی چیست؟

پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی فرآیندی است که طی آن شرکت های معتبر و مرود تایید وزارت بهداشت اقدام به اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی همانند میزان صدای محیط کار، میزان روشنایی(به ویژه در محل هایی همانند مونتاژو …که نیازمند روشنایی کافی برای فعالیت است)، غبار و فیوم، میزان گازهای محیطی، دود ناشی ابز جوشکاری و …، ارتعاش و ….. می نماید که می بایست نتایج مطابق الزامات استاندارد این شاخص ها (الزامات حدود مجاز شغلی TLV) باشد.

مشاوره ایزو 45001
مشاوره ایزو 45001

حال با توجه به توضیح فوق، نتایج پایش و اندازه گیری، عوامل زیان آوری(Hazards) را به ما نشان می دهد که سلامت (Health) کارکنان را به خطر می اندازد و موجب بیماری های شغلی همانند افت شنوایی، افت بینایی، آسیب های اسکلیتی همانند کمر درد، درد ستون فقرات، بیماری های خونی، بیماری های تنفسی و …. می گردد و شناسایی عواملی که منجر به حوادث شغلی می گردد نیازمند بررسی کارشناسانه کلیه ایستگاه های کاری و محیط هایی است که یک منبع بالقوه خطر(Hazar) در آنجا وجود دارد.

Hazards چیست؟

به صورت کلی هر منبع بالقوه خطری Hazards) که ایجاد بیماری و یا آسیب نماید hazard گفته می شود.

درخواست مشاوره

دانلود روش اجرایی اقدام اصلاحی نسخه قدیم

کیفیت پژوهان آریا مشاور ایزو 45001

کیفیت پژوهان آریا به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه مشاوره ایزو ۴۵۰۰۱ از سال ۱۳۸۷ اقدام به پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استانداردهای OHSAS 18001 و ISO 45001:2018 می نماید.تمامی خدمات مشاوره ISO 45001 و اُسس ۱۸۰۰۱ این شرکت با موفقیت اجرا و منجر به اخذ گواهینامه(Certificate) برای مشتریان گردیده است.

ISO 45001 چیست

ISO 45001 یک استاندارد بین المللی است که توسط سازمان جهانی استاندارد تدوین و جایگزین OHSAS 18001 شده است و استاندارد ISO 45001 الزاماتی را برای پیاده سازی یک سیستم مدیریت ایمنی شغلی در سازمان ها ارائه می‌نماید.

مشاوره ایزو 45001

مشاوره ایزو 45001

مزایای ایزو ۴۵۰۰۱

پیاده سازی و استقرار ایزو ۴۵۰۰۱ مزایای زیادی برای سازمان ها دارد که طی مشاوره-ایزو-۴۵۰۰۱ در سازمان ایجاد می گردد و در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است.

کاهش حوادث شغلی در سازمان

کاهش بیماری های شغلی ناشی از کار

حفظ سلامت نیروی انسانی

کاهش استرس های ناشی از ریسک های ایمنی شغلی

افزایش اعتماد و تعلق کارکنان به سازمان

کاهش هزینه های مربوط به حوادث و مداوا

مراحل پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی شغلی

مراحل پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی شغلی شامل قدم های زیر است که در فرآیند مشاوره ISO 45001 توسط مشاور تعیین و به اجرا در خواهد آمد.

تشکیل تیم راهبری

تعیین وظایف تیم راهبری

برنامه ریزی و تعیین گانت چارت

مطالعه سازمان، فرآیندها، محصولات و خدمات، کارکنان

شناسایی الزامات، قوانین و مقررات ایمنی شغلی

تعیین خط مشی و اهداف ایمنی شغلی

تهیه و تدوین مستندات

آموزش اجرای مستندات

پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی

شناسایی و ارزیابی مخاطرات شغلی

مدیریت عملیات

مدیریت شرایط اضطراری

پایش و اندازه گیری فرآیندها

ممیزی داخلی

تحلیل داده

اقدامات اصلاحی

بازنگری مدیریت

ممیزی صدور گواهینامه

پایان

تفاوت ایزو ۴۵۰۰۱ با OHSAS 18001

ایزو ۴۵۰۰۱ و OHSAS 18001 دارای تفاوت های زیادی هستند که ما در اینجا به تعدادی از این تفاوت ها اشاره می نماییم از جمله می توان به رویکرد سیستمی، در نظر گرفتن تاثیر عوامل محیطی، نگاه ریسک محور به مخاطرات شغلی، مدیریت تغییرات، نقش رهبری در پیاده سازی، نگهداری و به روز آوری سیستم مدیریت ایمنی در ایزو ۴۵۰۰۱ اشاره نمود.ادامه

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X