Breaking News
استاندارد منابع انسانی ISO 30400
استاندارد منابع انسانی ISO 30400

استاندارد منابع انسانی ISO 30400

استاندارد منابع انسانی ISO 30400 در سال ۲۰۱۶ توسط کمیته ISO/TC 260 به عنوان اولین سری از استانداردهای منابع انسانی تدوین شد. این استاندارد شامل مجموعه ای از استانداردهای حوزه منابع انسانی است که در ادامه توضیح داده می شود.

ISO 30400

این استاندارد شامل واژگان و اصطلاحات استانداردهای بین المللی در حوزه مدیریت منابع انسانی است و تعاریف یکسان اصطلاحات در این استانداردها، درک آنها را برای سازمان‌ها و کاربران آسان‌تر می نماید.

ISO 30400:2016 Human resource management -Vocabulary

استاندارد-منابع-انسانی-iso-30400
استاندارد-منابع-انسانی-iso-30400

ایزو ۳۰۴۰۵

ایزو ۳۰۴۰۵ استاندارد مدیریت منابع انسانی-راهنمای استخدام است و با پیاده‌سازی آن مدیران و کارشناسان فرآیند استخدام و جذب می توانند فرآیند استخدام را در راستای دستیابی به اهداف کلان و همچنین استراتژی‌های منابع انسانی، بهینه نمایند.

استاندارد ۳۰۴۰۸

ایزو ۳۰۴۰۸ یکی از زیر شاخه های استاندارد منابع انسانی ISO 30400 راهنمای سرپرستی(حکمرانی) بوده و پیاده سازی آن مدیران و سرپرستان سازمان‌ها را در مدیریت امور کارکنان یاری داده و باعث انجام اثربخش فعالیت ها و عملیات ها می گردد.

استاندارد ISO 30409

ایزو ۳۰۴۰۹ به عنوان یکی دیگر از زیر شاخه های این استاندارد، راهنمای برنامه ریزی نیروی کار می باشد که استقرار آن به سازمان ها در شناسایی و پاسخگویی نیازهای کارکنان در حال و آینده کمک می نماید.

مزایای استاندارد منابع انسانیISO 30400

استاندارد منابع انسانی ISO 30400 به عنوان یک استاندارد بین‌المللی در زمینه مدیریت منابع انسانی شناخته می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است که در ذیل به برخی مزایای استفاده از این استاندارد توسط سازمان ها اشاره می نماییم:

  • توسعه بهبود سازمانی: اجرای استاندارد ISO 30400 منجر به بهبود فرآیندها، سیاست‌ها و رویکردهای منابع انسانی می‌شود که در نتیجه بهبود عملکرد و افزایش کارایی سازمانی را فراهم می‌کند.
  • استانداردهای بین‌المللی: این استاندارد طی بکارگیری و تلفیق با سایر استانداردهای بین‌المللی توسط سازمان‌ها برای رسیدن به یک فرایند به روز و اثر بخش مدیریت منابع انسانی، بکار می رود.
  • بهبود فرآیندهای منابع انسانی: این استاندارد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهای منابع انسانی خود را ارزیابی کرده و بهبود بخشند و از بهترین روش ها و رویکردهای جهانی استفاده کنند.
  • افزایش اعتبار سازمانی: اجرای استاندارد ISO 30400 نشان دهنده تعهد سازمان به بهبود مدیریت منابع انسانی و ارتقاء کیفیت آن است. این می‌تواند به سازمان کمک کند تا اعتماد عمومی و اعتبار خود را در بازار بهبود بخشد.
  • کاهش ریسک‌های مرتبط با منابع انسانی: اجرای استاندارد ISO 30400 می‌تواند به سازمان‌ها در حذف یا کاهش ریسک‌های مرتبط با منابع انسانی کمک کند نماید که می توان به ریسک‌های مربوط به قوانین کاری، نقض‌های اخلاقی، و مشکلات ارتباطی اشاره نمود.
  • افزایش رضایت کارکنان: استفاده از این استاندارد می‌تواند به بهبود سیاست‌ها و فرآیندهای منابع انسانی، ارتقاء فرهنگ سازمانی و افزایش مشارکت و رضایت کارکنان کمک نماید.
  • مدیریت بهتر منابع انسانی: با استفاده از این استاندارد، سازمان‌ها می‌توانند منابع انسانی خود را در حوزه های جذب و استخدام، نگهداشت، ارزیابی عملکرد، توسعه و غیره بهبود بخشند و مدیریت بهتری در این حوزه ارائه نمایند.
  • به طور کلی، استفاده از استاندارد ISO 30400 به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مدیریت منابع انسانی خود را بهبود بخشند و از طریق افزایش اثربخشی و کارایی سازمان، عملکرد سازمانی خود را بهبود دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X