مشاوره ایزو 10004 فرآیندی است که طی آن مشاوران ISO، در پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتری-iso 10004 به سازمان ها کمک می نمایند و در پایان آنها را در دریافت و اخذ گواهینامه سیستم مدیریت رضایت مشتری همراهی می کنند.
در واقع مشاور در طول مشاوره ایزو، نحوه مستند سازی مسنندات ایزو 10004، اجرا و ایجاد سوابق سیستم رضایت مشتری شامل، اقدامات سنجش رضایت مشتری از قبیل ارسال پرسشنامه، دریافت، پایش و اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، اقدامات اصلاحی، مدیریت ریسک و فرصت، ممیزی داخلی فرآیند سنجش رضایت مشتری و بازنگری مدیریت را به کارکنان سازمان آموزش داده و آنها را در مسیر پیاده سازی و استقرار و دریافت گواهینامه ISO راهنمایی و هدایت می نماید
ایزو 10004 چیست؟
یک استاندارد مدیریتی برای سنجش منظم میزان رضایت مشتریان می باشد که در ویرایش جدید آن یعنی 2018 اندازه گیری و پایش فرآیند رضایتمندی مشتری با رویکرد شناسایی عوامل محیطی تاثیر گذار بر اهداف و استرانژی ها و همچنین ارزیابی و در نظر گرفتن اقدامات برای ریسک ها و فرصت های احتمالی می باشد.
در واقع استاندارد ISO 10004 به دنبال حفظ و افزایش رضایتمندی مشتری بوده که از اهداف خط مشی سازمان برای دستیابی به اهدف کلان می باشد.