Breaking News

دستورالعمل پاداش IATF 16949

تومان77,000

دستورالعمل پاداش IATF 16949

متن دستورالعمل

تعداد صفحات دستورالعمل: 5

– فرم ارزيابي فردي كاركنان واحد ……………..

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل ها: word

حجم فایل: 168 کیلو بایت

تاریخ بازنگری:  1400

تهیه کننده: کیفیت پژوهان آریا

توضیحات

دستورالعمل IATF 16949، رویه ای است در سازمان ها و شرکت های تولید کننده قطعات خودرو که طی آن فرآیند نوع، میزان و چگونگی ارائه پاداش ها به کارکنان تعیین می گردد و مدیران منابع انسانی بر اساس این مدل، اقدام به ارائه پاداش به کارکنان می نمایند.

هدف از تهیه دستورالعمل پاداش IATF 16949

هدف اصلی از تهیه دستورالعمل پاداش، ایجاد شور و شوق و انگیزه در کارکنان برای انجام وظایف و دستیابی به عملکرد تعیین شده در سازمان می باشد چرا که نیروی انسانی به جهت ماهیت وجودی جهت حرکت و رسیدن به عملکرد نیازمند پاداش (مادی-معنوی) می باشد و بدون وجود سیستمی منظم برای ارائه پاداش بعد از مدتی آنان دچار افت عملکرد می گردند. 

انواع پاداش

پاداش ها دو دسته هستند، پاداش های مادی، پاداش های معنوی که پاداش های مادی می تواند عوامل فیزیکی انگیزش همانند پاداش های نقدی، موقعیت شغلی، پاداش های غیر نقدی همانند سفر، هدیه های غیر نقدی، همانند خودرو، مسکن و غیره و پاداش های معنوی همانند اختیارات، اهمیت، احترام سازمانی، مشارکت دادن در تصمیم گیری ها در سطئح مختلف سازمان و غیره.

 

روش های ارائه پاداش

در گذشته و در سیستم های سنتی در صنایع داخلی کشور روش های پاداش به صورت غیر شفاف(غیر علنی) و عموماً به صورت نقدی انجام می گردید بدین صورت که مدیر سازمان در قبال یک عملکرد مشخص به فرد خاصی مبلغی را تحت عنوان پاداش ارائه می داد که این نوع پاداش دادن ها نه تنها اثربخش نبود بلکه اثر مخرب و ناامید کننده در سایر کارکنان (همقطاران فرد دریافت کننده) خواهد داشت.

نوع دوم پاداش ها که امروزه انجام می گیرد نوع شفاف و علنی است که طی یک رویه مشخص فرآیند پاداش شامل ورودی ها، خروجی ها، نوع پاداش ها، چگونگی و دوره ارائه پاداش تعیین شده است و کارکنان سازمان میزان، نوع پاداش و همچنین دلایل دریافت پاداش توسط همکاران خود را به صورت گزارشات تحلیل شده گرافیکی(نمودارها) در پایان هر ماه مانیتور می کنند.

 

مزایای ارائه پاداش

داشتن یک سیستم مدیریت ارائه پاداش به صورت شفاف به کارکنان دارای مزایای زیادی است که می توان به موارد زیر اشاره:

ایجاد انگیزه و شور و شوق در کار

افزایش رضایت شغلی کارکنان

ایجاد رقابت های سالم

کاهش تعارضات بین کارکنان و همچنین بین سرپرستان

کاهش ترک همکاری کارکنان باصلاحیت

و غیره 

لطفاً به این مطلب امتیاز بدهید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستورالعمل پاداش IATF 16949”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
X